Hoe volg je je hart?


Op zondag 20 november 2011 werd mijn blog geplaatst over het volgen van je hart op de website  www.hoevolgjejehart.nl. Dirk van Asselt is de schrijver van het boek Boek ‘Volg je Hart, 12.000 kilometer door Zuid Amerika’. Hij volgde zijn hart en fietste maar liefst 12.000 kilometer door Zuid-Amerika. Hij vroeg mij of ik wilde vertellen hoe ik mijn hart ben gaan volgen. Dat wilde ik natuurlijk graag doen, want het heeft me zoveel gegeven om eindelijk mijn hart te volgen. Los van wat anderen van me denken en gewoon helemaal zoals ik het zelf wil. Dat is het grootste cadeau wat ik mezelf heb kunnen geven.

Ervaringsverhaal van Jorinde Boekholt: “Doe waar je blij van wordt”

Wat betekent ‘volg je Hart’ voor mij?

Voor mij betekent het volgen van mijn hart goed luisteren naar mijn lichaam. Als ik beslissingen wil nemen of keuzes wil maken, dan voel ik bij de beslissing wat mijn lichaam doet. Wordt ik benauwd, twijfel ik of heb ik het gevoel dat ik er geen energie stroomt, dan doe ik het niet. En als ik meteen ideeën heb die horen bij de keuze of als ik er energie van krijg en een glimlach op mijn gezicht of als het me leuk lijkt, maar wel spannend, dan doe ik het juist wel. Vaak betekent het ook luisteren naar mijn intuïtie of een impulsieve actie volgen. Die laatste zijn vaak de beste beslissingen. Het betekent voor mij dus echt doen waar ik blij van word, juist omdat het bij me past en omdat ik helemaal mezelf kan zijn. Lees het hele verhaal hier.

Ik ben Dirk van Asselt zeer dankbaar voor deze kans om mijn verhaal te vertellen. Het verhaal is een voorproefje op mijn e-book “Van burn-out naar ZZP”. In dit boek geef ik tips en oefeningen die je kunt doen om meer zelfvertrouwen te krijgen, te reflecteren, te luisteren naar je lichaam en meer. Heb je interesse? Laat dan hieronder een reactie achter, zodat ik je op de hoogte kan houden.

Natuurlijk ben ik ook benieuwd of je op nieuwe ideeën bent gebracht door deze blog en hoe jij je hart volgt.

2 Responses to Hoe volg je je hart?

  1. Jorinde: super weer! Ik heb mijn reactie op Volg je hart gezet. Dankjewel voor je inspiratie…..

    • JorInspiration zegt:

      Hoi Greta, dank voor je bericht en fijn dat je daar een reactie hebt gegeven! En natuurlijk heel graag gedaan #inspiratie🙂.

Geef een reactie

